نارون

یک چیزهایی مثل باستان شناسی و ...

نارون

یک چیزهایی مثل باستان شناسی و ...

دانشگاه های ارائه دهنده رشته باستان شناسی

سلام بعد از چند وقت بی خبری و درگیری که البته هنوز هم تموم نشده بازهم اومدم .

چند نفر از دوستان می خواستند بدونن که این رشته باستان شناسی در کدام یک از دانشگاه های ایران ارائه می شد.

باید بگم که در حال حاضر در گروه دانشگاه های سراسری دانشگاه های تهران
سیستان و بلوچستان و شهرکرد این رشته را تدریس می کنند ضمن این که دانشگاه های تهران و سیستان و بلوچستان این رشته را  تا مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر دارند.البته باید بگم که در شهر کرد این رشته تازه تاسیس به شمار می‌ره و هنوز دانشجوهای ورودی سال اول اون هم فارغ‌التحصیل نشدند. اما دانشگاه تهران که این رشته را از قبل از انقلاب داره و دانشگاه سیستان و بلوچستان هم تا جایی که اطلاع دارم از سالهای ۷۳ یا ۷۴ این رشته را ارائه می دهد.

البته یک سری از دانشگاه ها هم بیشتر در زیرگروه هنر این رشته را تا مقطع کاردانی دارند.اما من توصیه می کنم که اصلا تا مقطع کاردانی در زیر گروه هنر نخونید چون به شدت به دردسر خواهید افتاد.

اول این که بعد از قبولیتان برای کارشناسی یک سری از واحدهای شما را قبول نمی کنند که چون اون ها را احتمالا در یک دانشگاه دیگه و در یک دانشکده دیگه پاس کردید. دوم این که به طور حتم باعث وقفه در تحصیلتون هم خواهد شد که این خودش یک نوع دردسر دیگه است.

اما از دانشگاه آزاد تا جایی که خبر دارم واحد تهران مرکز این رشته را ارائه می ده اما از دانشگاه های دیگه خبری ندارم.

نظرات 4 + ارسال نظر
ناهید چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:44 ب.ظ http://avaze-betyar.blogfa.com/

سلام!
خوب بود با هر آپی خبری بدهید...

سال نویِ خوبی را آرزومندم

منظر ویسی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:01 ب.ظ http://manzar_v2003.persianblog.ir

سلام آقای حمیدیان
از اینکه به وبلاگم سر زدید ممنون
لطف شما همیشه شامل حال ما شده
امیدوارم همیشه موفق باشید و بتونید به خواسته هاتون برسید.

نسیم جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام حمیدییییییییی!!!!!!!!!!!
مگه از خبرنگاری خیری ندیدی که میری دنبال باستان شناسی!!!!!!!!
بابا نون تو خبرنگاریه.!!!!!!!
ممنون از کامنتی که برام گذاشتی.

سلام
والا برای ما که خیری نداره انشالله که برای شما داشته باشه

مونا چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:16 ق.ظ

سلام
من دانشجوی ادبیات انگلیسی هستم. اما به باستان شناسی خیلی علاقه دارم. ولی متاسفانه نمی دونم چه جوری باید وارد این رشته شد؟ ممکنه شما راهنماییم کنید که بدونم مثلاْ برای ارشد میشه از رشته من به رشته شما کنکور داد؟ و منابعشو هر چی می گردم پیدا نمی کنم.
خیلی خیلی ممنو می شم اگه راهنماییم کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد